Menu

Problem Çözmek Benim İşim – 4. Hafta ( 2. Dönem )

Problem Çözmek Benim İşim!

 

Kazanımlar:

BT.6.5.1.5. Problemin çözümü için bir algoritma geliştirir.
BT.6.5.1.6. Bir algoritmanın çözümünü test eder.

Merhaba sevgili öğrenciler ve meslektaşlarım.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6.Sınıflar için hazırlamış olduğum Problem Çözmek Benim İşim! sunumu aşağıda yer alıyor. Dersimi de tamamen bu slayt üzerinden işliyorum.

SUNUM

DEFTERE YAZILACAKLAR

ETKİNLİKLER

ETKİNLİK 1ETKİNLİK 2ETKİNLİK 3ETKİNLİK 4ETKİNLİK 5ETKİNLİK 6ETKİNLİK 7ETKİNLİK 8ETKİNLİK 9ETKİNLİK 10ETKİNLİK 11

VİDEO İÇERİK

ALGORİTMA

Algoritmayı kısaca tanımlarsak bir problemin çözümünün ya da bir işin yapılışının işlem adımları olarak söyleyebiliriz.

ALGORİTMA KURALLARI

  • Her algoritma basamak basamak yazılır.
  • Her algoritmanın ilk basamağı BAŞLA’dır.
  • Her algoritmanın son basamağı BİTİR’dir.
  • Algoritmalarda kesin cümleler kullanılır.

Algoritma kullanarak;

  • Problemleri daha hızlı ve sistematik olarak çözeriz.
  • Problem çözme sürecini takip ederiz ve nerede hata yapıldığını görebiliriz.
  • Tüm olasılıkları gözden geçirebiliriz.
  • Hatalı işlem yapma olasılığımızı azaltırız.
  • Olası hatalarımızı düzeltebiliriz.
  • Çözüme ulaşmak için farklı yolları deneyebiliriz.
  • Problemin çözümü için harcayacağımız süreyi kısaltırız.

Örnek Algoritmalar:

Ayakkabı giyme algoritması

  1. BAŞLA
  2. AYAKKABIYI AL.
  3. AYAKKABIYI GİY.
  4. AYAKKABININ BAĞLARINI BAĞLA.
  5. BİTİR.

Diş fırçalama algoritması

  1. BAŞLA
  2. FIRÇA VE MACUNU AL.
  3. MACUNU FIRÇAYA SÜR.
  4. DİŞLERİNİ FIRÇALA.
  5. AĞZINI ÇALKALA.
  6. BİTİR.

2 sayıyı toplayan algoritma

  1. BAŞLA
  2. SAYIYI GİR
  3. SAYIYI GİR
  4. VE 2. SAYIYI TOPLA
  5. SONUCU GÖSTER
  6. BİTİR.

Karenin çevresini bulan algoritma

  1. BAŞLA
  2. 1 KENARIN UZUNLUĞUNU GİR
  3. 4 İLE ÇARP
  4. SONUCU EKRANDA GÖSTER
  5. BİTİR.

Dikdörtgenin çevresini bulan program algoritması

  1. BAŞLA
  2. KISA KENARI GİR
  3. UZUN KENARI GİR
  4. KENARLARI TOPLA
  5. SONUCU 2 İLE ÇARP
  6. ÇIKAN SONUCU EKRANDA GÖSTER
  7. BİTİR

Evden okula gideceksin. Yağmur yağıyor mu? Diye soruyorsun. Evetse şemsiyeni alıyorsun. Hayırsa şemsiyeni almadan okula gidiyorsun. ( algoritma )

  1. BAŞLA
  2. YAĞMUR YAĞIYOR MU? DİYE SOR.
  3. EVETSE ŞEMSİYENİ AL.ADIM5’E GİT.
  4. HAYIRSA ŞEMSİYENİ ALMA.
  5. EVDEN ÇIK.
  6. OKULA GİT.
  7. BİTİR.

Okula gelmediği gün sayısını bilgisayara yazalım. Gelmediği gün sayısı 20’den fazla mı diye soralım. Evetse sınıfta kaldı yazsın bilgisayar. Hayırsa sınıfı geçtin yazsın bilgisayar.

  1. BAŞLA
  2. OKULLA GELMEDİĞİN GÜN SAYISINI YAZ.
  3. OKULA GELMEDİĞİN GÜN SAYISI 20’DEN FAZLA MI? DİYE SOR.
  4. EVETSE SINIFTA KALDIN YAZ.ADIM 6’YA GİT.
  5. HAYIRSA SINIFI GEÇTİN YAZ.
  6. BİTİR.

Notlarınız 85’ten büyükse takdir, 70’den büyükse teşekkür, Değilse hiçbir şey alma ( algoritması )

  1. BAŞLA
  2. NOTLARININ ORTALAMASINI GİR.
  3. NOTLARININ ORTALAMASI 85’DEN BÜYÜK MÜ?DİYE SOR.
  4. EVETSE TAKDİR ALDIN YAZ.ADIM 8’A GİT.
  5. HAYIRSA NOTLARININ ORTALAMASI 70’DEN BÜYÜK MÜ DİYE SOR.
  6. EVETSE TEŞEKKÜR ALDIN YAZ.ADIM 8’A GİT.
  7. HAYIRSA DOĞRUDAN GEÇTİN YAZ.
  8. BİTİR.
Beğen  26
Yazar

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yapılan Yorum (1)