Farklı Yollardan Aynı Çözüme
Kazanımlar:
BT.6.5.1.5. Problemin çözümü için bir algoritma geliştirir.
BT.6.5.1.6. Bir algoritmanın çözümünü test eder.
BT.6.5.1.7. Farklı algoritmaları inceleyerek en hızlı ve doğru çözümü seçer.
Merhaba sevgili öğrenciler ve meslektaşlarım.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6.Sınıflar için hazırlamış olduğum Farklı Yollardan Aynı Çözüme ve Akış Şeması sunumu aşağıda yer alıyor. Dersimi de tamamen bu slayt üzerinden işliyorum.
SUNUM
DEFTERE YAZILACAKLAR
ETKİNLİKLER
ETKİNLİK 1ETKİNLİK 2ETKİNLİK 3
AKIŞ ŞEMASI
- Algoritma cümlelerle veya sembollerle ifade edilebilir.
- Cümlelerle oluşturulan algoritmaya satır algoritma denilirken sembollerle ifade edilen algoritmaya akış diyagramı denilir.
- Akış diyagramı (flowchart) bir problemin çözümü için izlenecek yöntemlerin şekil ve sembollerle ifade edilmesidir.
- Akış diyagramlarının algoritmadan farkı çözüm için izlenecek adımların simgeler halindeki kutucuklar içine yazılmış olması ve bu kutucuklar arasındaki ilişkilerin oklar ile gösterilmesidir.
Neden Akış Şeması Kullanılmalıdır?
- Herhangi bir sorunun çözümlenmesi ve çözüm sürecinin daha kolay ve anlaşılır biçime getirilmesi, iş akışının kontrol edilmesi, yazılacak programın bölümler halinde farklı kişilere yazdırılması ve programın kodlanmasının kolaylaştırılması amacı ile akış şeması kullanılır.
- Başla – Bitir: Akış şemasının başlatır ya da bitirir.
- Veri Girişi: Kullanıcıdan değişkenlere değer okunduğu şekil
- İşlem: Kodun verileri işleyeceği yer. Örneğin iki değişkendeki değerin toplanması.
- Ekran Çıktısı: İşlenen verinin değerinin ekranda gösterir.
- Karar Verme: Mantık işlemi ile akışın içinde dallanma sağlar. Örneğin; sayı > 100 gibi.
Emeğiniz için teşekkürler hocam.
Rica ederim, öğrenci misiniz öğretmen mi ? 🙂
6\B sınıfından Lin Şahvan yazdı
Ödevimi yaptım öğretmenim