DİJİTAL DÜNYA
Kazanımlar:
BT.6.1.1.4. Bilişim teknolojilerinin sosyal ve kültürel hayata katkıları ve riskleri örnekler üzerinden tartışır.
BT.6.2.2.1. Dijital paylaşımların kendisi ve başkaları üzerindeki etkilerini fark eder.
BT.6.2.2.2. Öğrenci, bilişsel ve ahlaki gelişimine uygun olan dijital oyun ve içerikleri ayırt eder.
Merhaba sevgili öğrenciler ve meslektaşlarım.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6.Sınıflar için hazırlamış olduğum Dijital Dünya sunumu aşağıda yer alıyor. Dersimi de tamamen bu slayt üzerinden işliyorum. Sunumu ve öğrencilerin deftere yazması gereken önemli notları da yazımızda bulabilirsiniz.
SUNUM
BİLGİLERİMİZİ TEST EDELİM
DEFTERE YAZILACAKLAR
ETKİNLİKLER
ETKİNLİK 1 ETKİNLİK 2 ETKİNLİK 3 ETKİNLİK 4
VİDEO İÇERİK
DİJİTAL VATANDAŞLIK
Geleceğin meslekleri arasında olması beklenen bazı meslekler:
- Bilgisayar Programcısı
- Grafik Tasarımcı
- Sosyal Medya Uzmanı
- Siber Güvenlik Uzmanı
- Bilişim Teknoloji Uzman
Gelişen Teknolojinin Getirdiği Yararlar:
- Müzik Endüstrisi
- Çevrimiçi Müzik
- Çevrimiçi Çalışma
- Çevrimiçi Kitap Okuma
- Çevrimiçi Eğitim
- E-devlet,e-sağlık,e-bankacılık,e-okul
NOT: E-devlet Adresi: www.turkiye.gov.tr
Teknoloji Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler:
- Teknolojinin sosyal ve kültürel hayata olumlu katkıları olduğu kadar olumsuz etkileri de vardır.
- Sosyal ağları kullanırken ya da elektronik ortamda oyun oynarken zamanımızı doğru kullanmaya dikkat etmeli ve karşılaşabileceğimiz tehlikelerin bilincinde olmalıyız.
- Önemli olan bu teknolojileri, gelişen dünyaya ayak uydurmak ve eğitim ve öğretim amacıyla kullanmaktır.
KÜLTÜREL YOZLAŞMA
- Yabancı kültürlerin olumsuz etkisi ve toplumun kendi öz değerlerine yeterince sahip çıkmaması sonucu meydana gelen kültürel bozulmadır.
- Türkçeye yabancı kelimeler ekleyerek konuşmak ve yazmak ana dilimizin yozlaşmasına neden olmaktadır.
- Ayrıca gereksiz ve yanlış kısaltma kullanmak da dilimizi bozmaktadır.
- Örneğin v harfi yerine W kullanmak kültürel yozlaşmaya örnektir. Eve geleceğim yerine ewe geleceğim yazmak buna örnek olarak verilebilir.
DİJİTAL AYAK İZİ
Dijital Paylaşımların Etkileri internette yaptığımız her eylem arkasında bir dijital ayak izi bırakır. Paylaştığımız ses kayıtları ve videolar, fotoğraflar, blog yazıları, yorumlar, paylaşımlar, beğeniler, vb. dijital ayak izimizi oluştururlar.
DİJİTAL OYUNLAR
İnsanların bir arayüz (bilgisayar, cep telefonu, tablet, oyun konsolu, sanal gerçeklik (vr gözlüğü, vb.) kullanarak oynadıkları oyunlara dijital oyunlar denir.
Not: Yaşımıza uygun oyunları https://pegi.info/ adresinden seçebiliriz.
Bilgisayar oyunlarının olumlu etkileri: |
Bilgisayar oyunlarının olumsuz etkileri: |
· El-göz koordinasyonunu geliştirir. | · Gereğinden fazla oynarsak vakit kaybına sebep olur. |
· Çabuk karar verebilmeyi Sağlar. | · Gereksiz harcamalar yapmamıza neden olabilir. |
· Strateji kurma becerilerini geliştirir. | · Asosyal bireyler olmamıza sebep olabilir. |
· Yaratıcılığı artırır. | · Okul başarımızı düşürebilir. |
· Beyin jimnastiği yaptırır | · Dikkat dağınıklığına sebep olabilir. |
· Oyun bağımlılığına sebep olabilir. |
Hocam ben 6.D 80 aldım
Ben 6)C sınıfından Frdaws THAMER ISMAEL ZAINALABDEN.
7. hafta testinden 100 aldım
Hocam 7 hafta 90 aldım Mehmet Arif kuzkun
Ben 6/B’den Özge Gökçenur Özgökmen 90 aldım hocam
Ben 6/B den Gülbeyaz Nisa Aslan 100 aldım
öğretmenim 70 aldım
100 aldım 6/D
90 puan
Öğretmenim ben 7. hafta testinden 100 aldım.
Öğretmenim ben Elif Nisa Şahin 90 aldım
Hocam 90 almışım
Öğretmenim 70 aldım
Beyza Altuntaş 6/G
Hocam ben Elif Atmaca 7.haftadan 90 aldım
70 aldım öğretmenim
50 aldım hocam
Fırat koçak 6/B 7.hafta 80 aldım
hocam ben asiye pala 6.C 90 aldım
hocam Hatice pala 6.C 90 aldım
Hocam ben 90 aldım
Hocam ben 90 aldım 6/E
hocam ben 90 aldım
Öğretmenim 80 aldım
Elvin Rojin doğan 6/d 90 aldım
Hocam ben Fatma çiftçi 6 G 90 aldım
90 aldım hocam
Hocam ben 100 aldım.
Ben 6/E den Sudenaz Yılmaz quizden test 2 den 100 aldım.
Hocam ben 6/B den Yiğit Efe KANDERUN 90 aldım.
Öğretmenim ben 6/f 80 aldım
Hocam ben 80 aldım