İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE İŞ BİRLİĞİ
Kazanımlar:
BT.5.3.3.1. İletişim teknolojilerini tanımlayarak türlerini listeler.
BT.5.3.3.2. Sanal ortamda iletişim kurmanın olumlu ve olumsuz yanlarını tartışır.
Merhaba sevgili öğrenciler ve meslektaşlarım.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 5.Sınıflar için hazırlamış olduğum İletişim Teknolojileri ve İşbirliği sunumu aşağıda yer alıyor. Dersimi de tamamen bu slayt üzerinden işliyorum. Sunumu ve öğrencilerin deftere yazması gereken önemli notları da yazımızda bulabilirsiniz.
SUNUM
BİLGİLERİMİZİ TEST EDELİM
DEFTERE YAZILACAKLAR
ETKİNLİKLER
İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE İŞ BİRLİĞİ
İLETİŞİM NEDİR?
Kişiler arasında, duygu, düşünce, bilgi, haber alışverişi, duygu, düşünce, bilgi ve haberlerin, akla gelebilecek her türlü biçim ve yolla kişiden kişiye karşılıklı olarak aktarılmasına denir. Görüntülü, yazılı ve sesli iletişim gibi çeşitleri vardır.
İLETİŞİM ARAÇLARI
Görsel İletişim Araçları: Eğer bilgiyi edindiğimiz araç göze hitap ediyorsa o zaman bu araçlar Görsel İletişim Araçları arasında yer alır.
Örnek: Kamera, TV, PC, Cep Telefonu
İşitsel İletişim Araçları: Eğer bilgiyi sadece duyarak ediyorsak o zaman bu araçlar İşitsel iletişim araçları arasında yer alır.
Örnek: Radyo, Telsiz, Ev Telefonu
Yazılı ve Basılı İletişim Araçları: En son aracımızda eğer bir bilgiyi bir kağıt üzerinden ediniyorsak o zaman bu araçlar Yazılı ve Basılı İletişim Araçları arasındadır.
Örnek: Dergi, Kitap, Gazete
Senkron (Eş zamanlı) İletişim:
- Bu iletişim şeklinde iletişim bireyler arasında aynı anda gerçekleşirken bilgi girişine hemen ulaşılır.
- Kişiler arasında eş zamanlı iletişim kurulmuş olur.
- Bu tür iletişim şekline verilebilecek en bilindik örnek çevrimiçi uzaktan eğitimdir.
- Skype, Google Hangouts, Zoom vb.
Asenkron (Farklı zamanlı) İletişim:
- Farklı zamanlı iletişimde adından da anlaşılacağı üzere canlı değil farklı zamanlarda haberleşme amaçlanmaktadır.
- Bu tür iletişim şekline verilebilecek örnekler elektronik posta, bloglar, forumlar, sosyal ağlar vb.
E-posta
- E-posta, günlük yaşamdaki mektubun bilgisayar ortamındaki karşılığıdır.
- Kısaca elektronik mektup (elektronik posta) diyebiliriz.
- Bir e-posta servisine kaydolurken bizden bir kullanıcı adı belirtmemiz istenir.
- Kullanıcı adı Türkçe karakterler içermemelidir.
- Boşluk kullanılmamalıdır.
- Çok uzun ve karmaşık olmamalıdır.
- E-posta hizmeti veren bazı servisler: Gmail, Hotmail, Outlook, Yandexmail, Yahoo.
- E-posta, günlük yaşamdaki mektubun bilgisayar ortamındaki karşılığıdır.
- Kısaca elektronik mektup (elektronik posta) diyebiliriz.
- Bir e-posta servisine kaydolurken bizden bir kullanıcı adı belirtmemiz istenir.
Forum
- Kullanıcıların belirli konularda fikir alışverişinde bulunduğu, çeşitli paylaşımlar yaptığı bir tartışma alanıdır.
Sohbet Yazılımları
- İki veya daha fazla kişinin aynı zaman içerisinde internet üzerinden birbirleriyle yazışabildiği alanlardır.
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
- Altı şapkalı düşünme tekniği, yaratıcı düşünme yeteneğini geliştirmek için sıklıkla kullanılan tekniklerden biridir.
Beyaz Şapka
- Tarafsız şapkadır.
- Konuya bilimsel açıdan yaklaşılmasını sağlar.
Kırmızı Şapka
- Duygusal şapkadır.
- Görüşülen konu ile ilgili olarak, kişilere herhangi bir kanıta bağlı kalmadan tüm duygularını açıklama fırsatı verir.
Sarı Şapka
- İyimser şapkadır.
- Konunun olumlu yönleri üzerinde durarak sağlayacağı faydaları açıklama olanağı verir.
Mavi Şapka
- Serinkanlı şapkadır.
- Anlatılan tüm görüşleri toparlayarak konunun bütün yönleri ile anlaşılmasını sağlar.
Siyah Şapka
- Kötümser şapkadır.
- Görüşülen konunun olumsuz yönleri ve yol açabileceği problemleri anlatma fırsatı verir.
Yeşil Şapka
- Yenilikçi şapkadır.
- Konuyla ilgili alternatifleri açıklama imkanı sağlar.
Sinan hocam sizi çok seviyorum